Tuesday 1 September 2009

Entri kepada kaum Adam

I'm fucking sick of all these stupid people with stupid irrational emotions. Emosi yang salah didalam situasi bodoh yang salah. Especially when its the MEN who does that.

Kaum lelaki tiada tempoh datang haid. Oleh itu mereka-mereka yang memainkan emosi yang salah pada situasi yang salah adalah UNACCEPTABLE.

Kalau kaum perempuan yang buat, aku boleh faham kerana kami berfikir guna emosi pada kebiasaannya dan bukan akal. Lelaki yang mampu berfikir rasional. Kerana itu Lelaki jadi pemimpin, bukan perempuan.

Tetapi apabila lelaki bertindak seperti perempuan dimana dia bertindak mengikut emosi yang entah apa-apa tanpa sebab munasabah, aku jadi bengang serta terluka.

Kenapa?

Kerana aku tak boleh gunakan sebab 'dia datang haid' untuk sejukkan hati ini apabila lelaki itu buat sesuatu yang melukakan. Aku akan lihat tindakan tersebut sebagai sesuatu yang memang si lelaki itu lakukan atas dasar akal fikirannya, bukan atas didorongi hormon bodoh yang tidak betul.

Oleh itu kesimpulannya: Kepada sang lelaki, jangan kamu main sebut saja ayat-ayat yang mampu melukakan kami sang wanita kerana kamu tiada haid untuk dijadikan alasan. Setiap tindak-tanduk kamu akan dipersoalkan atas dasar rasional. (kecuali bila kamu mabuk atau khayal atau telah menjadi gila.)

And remember that everything you say/do to us which you FAIL to find good reasons/evidence to support them, is FUCKING HURTFUL.

p/s: Takkan benda bodoh macam ini pun aku nak ajar?




No comments:

Post a Comment