Wednesday 29 April 2009

Hukum aku!

Aku tak sanggup rahsiakan kebenaran ini terlalu lama. Jiwa aku sakit. Aku terlalu sayangkan dia. He needs to know the mess that i have been hiding from him.

Alast, the truth is finally settled.

Sepotong ayat yang diucapkannya sudah cukup untuk melukai hatiku... Yang aku akan ingat sampai bila-bila...

"I hate the way you are."

Terluka, tetapi apa hak aku untuk marah? I deserve it.

Tipulah kalau dia tak marah. Aku menangis ketika dia melayanku dingin kerana terluka. Aku kesal dengan tindakan bodoh tersebut. I promise, it won't happen again!

Kata-katanya menunjukkan dia telah memaafkan. Tetapi adakah hatinya turut sama? Aku tidak pasti. Tapi apa yang jelas ialah perasaan aku sendiri yang kian dihiris jembalang 'guilt'. Selagi aku tidak mendapatkan kepastian bahawa hatinya juga turut memaafkan aku, selagi itu aku akan 'menyeksa' diri aku sebagai tanda hukuman atas kesalahan yang aku lakukan.

Aku terlalu sayangkan dia.

I dont want to lose him. Especially his heart...

No comments:

Post a Comment