Friday 17 April 2009

Tergamam

Aku: Siapa yang nampak macam nak menang bola tu?

Dia: Mestilah Machester beb!

Aku: Boleh percaya ke? Padahal lawan dengan pasukan Arsenal pun boleh kalah dulu.

Dia: Machester is always the best okay?

Tergamam....Senyap tiba-tiba.

Dia: Hello? Are you ok? Takkan pasal ni nak merajuk kot? Masih kat sana ke?

Aku: Ya. Awak, saya letak telefon kejap ya? Saya nak SMS awak something. Lepas tu saya call balik.

Selepas menekan butang merah, aku menaip mesej ringkas padanya.

"Baru kejap tadi ada pontianak terbang melintas depan saya."

Butang send ditekan. Selepas beberapa saat, aku telefon dia kembali.

Dia: Awak... Dah lewat sangat ni. Jom kita tidur? Saya pulak yang seram ni.

Heck, It was 4am.

(It really happened to me about 2 days ago. Orang tua kata sekiranya ternampak, jangan tegur kerana takut makhluk tersebut dengar dan datang semula. I believe these stuff because I still believe in God.

I wasn't scared, but a little shocked because i never thought i would see 'them'. The shock lasted untill the next morning. My body just felt a little shaky due to the incident. Nasib baik cuma melintas. kalau tunjuk muka memang dah demam-demam aku dibuatnya.)

No comments:

Post a Comment