Tuesday 26 May 2009

Changes? I choose to let it happen.

It's funny how people change sometimes but they do, because they can and they chose to do so. Same here. Pathetic me is dead. Simpan dalam kotak, balut ketat-ketat, kunci dalam peti besi dan campakkan peti tersebut ke dasar laut yang paling dalam. Antara sedar atau tidak, aku yang memilih untuk menukar haluan kali ini. Starting physically.

Masa kecil, aku adalah tomboy. Seboleh-bolehnya mahu rambut sependek mungkin seperti lelaki. Malah aku bangga apabila ada seorang apek yang tersalah panggil aku abang kepada adik-adik ketika itu. Tapi kini, aku berubah sedikit demi sedikit.

Aku mula gemar menyimpan rambut panjang. Malah tak mahu memotongnya.

Menggunakan beg tangan meskipun hanya kecil.

Memakai minyak wangi.

Belajar memakai kasut tinggi. Malah kini sekiranya ketinggian kasut tidak melepasi had yang aku tetapkan, aku akan berasa kurang selesa memakainya.

Suka bergaya dengan rambut.

Belajar menjaga muka.

Belajar untuk bersolek.

Aku sedang berusaha untuk menguruskan badan. I will go to extreme length to lose these fucking 20kg of pure fat off my body. After that, I can work on how to wear proper ladylike clothes.

Peribadi? Apa yang perlu aku baiki? Aku pendiam. And I will stay that way.

Tunggulah. Aku akan buktikan yang aku mampu menjadi seorang 'wanita' menjelang tarikh lahirku. Even better, menjelang tarikh lahir Lelaki itu.

Ok, the problem now is this fucking fat.

20kg = Lose them you fat bitch~!

No comments:

Post a Comment