Tuesday 12 May 2009

Memoir

Bersepahnya almari! Wajib kemas ni. Aku duduk bersila dan mengeluarkan semua barang-barang yang ada didalam ruang almari buku bahagianku. Berhabuk, bersepah, penuh dengan novel-novel, buku cerita pendek dan buku skrip yang aku karang sendiri sejak tingkatan 2 lagi.

Sedang sibuk mengeluarkan semula segala barang yang ada disitu, mataku terpaku pada beberapa buah buku berkulit keras. aku menatap buku tersebut dan membeleknya sambil tersenyum.

Rupanya dibalik timbunan barang-barang tersebut, terselit beberapa siri diari aku sejak tahun 2005. Aku fikirkan barangkali terdapat kenangan lama yang indah-indah aku catatkan disini, kenangan yang mungkin aku terlupa.

Sebaik saja pembacaan dimulakan, senyuman dibibirku tersungkur.

Pathetic nak mampus.

I feel glad and thankful with my current life. Thank god I am not the same girl as i was.

No comments:

Post a Comment