Friday 22 May 2009

Episod Gaduh #1

Sejurus selepas Si Doktor tidur, aku menghubungi Lelaki itu melalui Skype. Namun rakannya sedang menggunakan laptop tersebut ketika itu. Aku memaksa rakannya untuk memanggil Lelaki itu ke mari. PENTING.

"Ya kenapa?"

"Hubby, I need to talk to you. ASAP."

"Tak boleh tunggu ke?"

"I said ASAP."

"Tunggu la malam sikit. Hubby nak hantar serangan dulu."

OMG. I was pissed and all he cares about at that time was his online game~

"Hubby, NOW."

"Ok, fine. Thanks sebab buat hubby rasa serba-salah."

After that, I called him. Kami 'bergaduh' setelah aku berterus-terang mengenai apa yang aku tidak puas hati kerananya. I felt ignored and unappreciated. Dia yang jarang menghubungi aku, tidak buat lawak dan senyum seperti dulu, terasa seperti ada jurang besar yang memisahkan kami. Cari aku hanya bila perlu saja.

And you know what? Dia serang aku balik.

He said I was the one who agreed after he said that he won't be around be so often like usual couples used to be, because he doesn't like being controlled; which is actually true.

(Hey, aku cakap begitu kerana aku mahukannya. I want to win him.)

And he said, that i put on a condition; Dia boleh jarang menghubungi aku, dengan syarat dia perlu sekurang-kurangnya memberi satu mesej sehari; which he actually did for real.

Now he places me on the guilty side in the court. Salah dia dimanipulasi menjadi salah aku. Which again, was actually truthfully my fault.

(Hey, siapa yang tak sunyi apabila teman lelaki yang dicintai jarang berhubung? Meskipun aku setuju, namun merasa sunyi apabila si dia tiada adalah lumrah bukan?)

Aku berterus-terang segala-galanya. This time i'm not going to back off. I pop out the golden question that bothers me like hell.

"Hubby, please be honest with me. Do you actually love me or not?"

(Kami menjadi pasangan kekasih kerana aku yang jatuh cinta dengannya. Aku fikir mungkin Lelaki itu masih belum ada perasaan sayang pada aku lagi.)

After hearing that question, nadanya berubah sedih. "Hubby sayangkan sayang. Sayang sangat-sangat k? Please, kenapa sayang cakap macam ni?"

Man, I lost this war.

Kami berbaik semula and things go back as they used to be. Except that this time the situation is much more understandable to both sides. We know what each other need, and hopefully will fullfill it.

Back to how it used to be; lonely and ignored.

At least I got a doctor who can cheer me up.

No comments:

Post a Comment