Tuesday 26 May 2009

Pandai pun kau pujuk aku ya.

"Ada sorang budak tu kan, merajuk. Orang tu tak contact dia berapa hari dah. Buat dia risau sangat~. Entah mati ke, sakit ke, ke mana entah orang tu pergi buat budak tu tertanya-tanya. Sekarang budak tu merajuk dengan orang tu." Si Doktor menyindir sambil tersenyum dihadapan webcam.

"Ya ke?" aku membalas. "Entah siapalah budak tu kan?"

Dia ketawa kecil. "Awak...Pandanglah sini sekejap."

I refuse.

"Awak... Sinilah kejap."

Aku menoleh sekejap tanpa tersenyum. Kemudian sambung menulis. Dia tersengih melihat gelagatku.

"Alalala, tengok muka budak tu merajuk. Alah kesiannya dia..."

Ok, I lost. Aku tak mampu tahan diri daripada melihatnya dan tersenyum kecil. He's just so sweet. Wajahnya yang tenang dan sejuk itu telah mencairkan hati aku yang sedang panas ketika itu. lebih-lebih lagi apabila dia cuba memujuk dengan senyumannya.

God...I'm speechless.

No comments:

Post a Comment