Saturday 23 May 2009

Jiwa Kosong~

Aku merenung kaca TV dengan pandangan kosong. Siaran kartun bodoh dan rancangan pertandingan menyanyi yang entah apa-apa langsung tidak memberi sebarang makna buatku.

My mind was a complete blank.

So does my stomach.

Meskipun aku tidak menjamah sebarang makanan sejak pagi, perut aku juga terasa 'kosong' sebagaimana mindaku ketika itu. Tidak merungut untuk minta diisi.

I chose not to eat as a punishment for being a fucking monster. I deserve this.

Dan mindaku yang kekeringan seringkali berputar ligat pada telefon bimbit yang dibiarkan didalam bilik. Silent mode sengaja ditetapkan. Namun setiap kali aku cuba melihat sekiranya ada mesej daripada 'mereka', pasti akan berakhir dengan kehampaan dan hati yang luka.

None of them came after me.

Fucking blank, empty, barren, hatred, stressed and alone. Fucking ignored.

Pada saat itu, tiada apa yang tampak jelas. Perbualan seorang wanita dan gadis diruang tamu bersama ku kedengaran amat perlahan sekali. terasa waktu berlalu bagaikan siput babi menyusun tapak. Terlalu lama lagi untuk tarikh hari ini berakhir.

Aku mahu membenci bagai menggila namun entah mengapa aku hanya mampu mencapai tahap kekosongan jiwa.

I need to win this war. I can't lose now.

I must win this fucking war.

No comments:

Post a Comment