Saturday 18 July 2009

Giving up.

Sedang agak tertekan. How the fuck am i going to memorize these stupid notes in less than 48 hours? Aku benci menghafal. Tetapi hanya dengan cara itu aku boleh jawab peperiksaan minggu hadapan.

Aku ada terfikir untuk menyeludup masuk nota dalam dewan peperiksaan. Bukan akan ada orang perasan pun agaknya. Yes, I'm fucking desperate. I need to pass this stupid paper.

Teringin saja mahu lari dari semua ini dan menyorok dalam bilik. Ending all this fucking nonsense of studying for nothing. Buang duit, buang masa. What will i get in the end of this course? What will TESL give me in the end? I'm starting to lose hope and to lose myself.

Starting to give up in everything.

Masalah kursus ini satu hal. Siapa yang suka belajar? Beritahu aku, manusia mana yang suka baca buku pelajaran bagaikan membaca buku komik atau majalah hiburan? TAK ADA! Mereka memaksa diri membaca buku pelajaran untuk mendapat keputusan cemerlang, dan mempunyai alasan masing-masing. Mungkin untuk banggakan ibu bapa. Mungkin untuk masa depan. Masing-masing punya motivasi sendiri untuk memaksa diri belajar.

Aku? Entahlah. Aku belajar hanya kerana aku mahu selamat. Selamat daripada dunia yang tidak menjanjikan pulangan baik kepada mereka yang kurang berpelajaran. Itu saja. Keputusan baik ke, tak ke, itu belakang cerita. Asalkan tidak gagal. TESL bukan matlamat hidup aku.

Yang paling aku tak tahan, ialah kedudukan unisel yang berada ditengah-tengah hutan dan perkampungan bodoh serta kebebasan aku yang masih tersekat meskipun aku berada jauh dari rumah. Ke mana aku boleh merayau ditengah kampung dan hutan begini? Aku jadi tertekan. Aku bencikan hidup dikampung. Aku lebih gemar mendengar hiruk-pikuk bandar. Sudahlah tak ada kawan. Balik-balik menghadap benda yang sama di unisel. Aku ada lagi 2 tahun disini. Apa yang ada di unisel yang mampu elakkan aku daripada terus menjadi gila dan sakit jiwa?

Fed up. Fucked up.

Apa matlamat hidup aku? Entahlah. Aku dah berputus asa. Malas mahu fikir. Tunggu keadaan jadi sedikit tenang baru aku fikirkan apa yang aku mahu dan masa depan aku.

Buat masa sekarang aku hanya go with the flow and enjoy what i can. Sebelum aku jadi sakit jiwa tahap kronik dan akhirnya end up in the mental hospital.

No comments:

Post a Comment