Monday 13 July 2009

I'll cheer u up. Stop give a damn about guys ok?

Aku tak sabar untuk bertemu rakan baikku dan singgah atau bermalam sehari dua diasramanya. Apabila dia meluahkan masalahnya tempoh hari, hati aku menjadi tersentuh dan sedih dengan keadaannya. Aku sangkakan akulah manusia yang paling malang. Rupanya keadaan dia lebih menyedihkan.

Tambahan pula hatinya sangat lembut. Terjebak dalam kancah Cinta. Dan seperti biasa akhirnya dia yang dilukakan pada akhirnya sebagaimana aku dan kebanyakan mereka (perempuan) yang lain. Aku tidak mampu membantu. (the last time i tried to help, i made a disaster.) Kali ini aku hanya mampu mendengar dan memberi sokongan moral.

I decided to cheer her up. Aku telah bertungkus-lumus cuba mencari suatu hadiah yang mungkin mampu membuatnya tersenyum. Cari kotak dan akan membalutnya.

Selepas itu aku mahu 'explore' segala pelusuk kolej barunya itu. Mungkin juga bertemu dengan rakan-rakannya (yang kebanyakannya lelaki) serta berkenalan dengan teman lelaki yang telah melukakan jiwanya.

Aku terasa bagai mahu bunuh lelaki itu sekiranya dia berani-berani buat kawan baik aku itu menangis lagi. Geram!

Aku sangkakan aku tiada kawan. Tiada kawan baik. Sunyi. Tetapi bagaimanalah aku boleh lupa bahawa aku masih ada dia? Huhu... Agaknya kami telah tinggal berjauhan dan jarang berhubung sejak hari itu. Jadi aku fikir mungkin dia telah bertemu dengan golongan kawan yang lebih baik. Turns out the opposite. Hidupnya didalam persekitaran yang baru itu rupa-rupanya lebih teruk daripada hidup aku di universiti tengah-tengah hutan kampung ini.

No friends. I mean it. NONE. Kursusnya berkaitan dengan skill kemahiran lelaki. Oleh itu ahli koleh tersebut kebanyakannya adalah lelaki. Jadi kebanyakannya lelaki menjadi kawan. Dia sudah tiada kawan perempuan yang boleh dijadikan sahabat mendengar masalah dan mengajak teman kemana-mana sejak berpindah ke kolej tersebut. Tambahan pula apabila krisis putus memutus antara dia dan teman lelakinya kerap terjadi sejak kebelakangan ini.

She's under huge stress and she got no one to help her.

Jangan risau. Supergirl is on her way. Tunggu aku mula cuti sem nanti. Aku akan hadiahkan kau sesuatu yang istimewa. Smile! (^,^) v

No comments:

Post a Comment