Wednesday 1 July 2009

List of negative stuff happening to me.

1) Tali gitar aku putus

2) Tak hafal 'speech' untuk presentation minggu depan.

3) Telah membuat 5 atau lebih musuh setakat ini.

4) Gagal menyiapkan novel kerana tiada masa.

5) Astik bermimpi mengenai bayi dan kehamilan dan tidak ketemu jawapannya.

6) Asyik jumpa orang gila seks.

7) Kawan semakin berkurangan.

8) Temu janji dengan kawan minggu hadapan terpaksa dibatalkan kerana dia telah menjadi musuh.

9) Sakit jiwa kerana internet terlalu lembab.

See? My life is getting worse everyday. Mana mungkin maksud mimpi itu tentang permulaan baru dan benda positif itu benar. Entah apa yang akan jadi pada aku dimasa hadapan. Aku sudah mula bosan duduk ditakuk lama. I want to experience something new. A challenge. Or Something that is worth to look forward to.

Setakat ini satu-satunya perkara yang buat aku rasa tidak sabar to look forward to ialah saat aku naik bas selangor, naik ktm dan pulang ke rumah.

The most enjoyable job that means heaven to me is to sit in front of my laptop and write. Dan juga duduk termenung mencari ilham untuk menulis. Alangkah indahnya sekiranya aku bekerja menjadi penulis! (tak kiralah penulis skrip, novel atau apa saja, asalkan berunsur fiksyen)

Tapi bukan sekarang. My current job is to sit in front of my laptop and finish my assignments.

Bukan menulis.

No comments:

Post a Comment