Thursday 2 July 2009

PANAS hati aku!

WAH! Sangat kelam kabut hari ini! Sudahlah aku bangun lambat. Kelas bermula jam 9 pagi. namun jam aku telah menunjukkan pukul 8.30am! Apabila mahu mandi, temah serumah aku pula sedang guna tandas! tak keluar-keluar sehingga jam 8.45am! Fuh panas betul hati aku. Nasub baik aku jenis mandi sekejap saja.

Sampai saja ditingkat dua fakulti, aku terpinga-pinga melihatkan tiada seorang rakan kelas aku yang kelihatan. Hanya rakan kelas lelaki aku yang berbangsa india sedang bercakap ditelefon. Puas aku cari kelas, tak jumpa. Kemudian rakan yang lain datang, beritahu aku bahawa sebenarnya kelas telah dibatalkan.

Hati aku bertambah panas~~~~

Tak mengapalah. I decided to compile all the assignments. Makan sebentar. Sarapan itu penting huhu. (tapi tadi makan sehingga nak termuntah!) and then i went to my friend's house... A friend.. well... yang telah menjadi musuh aku at the same time. I decided to just get over it. Ini perihal kerja. kita perlu asingkan hal peribadi dan kerja bukan?

Turns out she still hasn't even STARTED hers. Dah bertambah 3 kali ganda panas aku. Sudahlah aku ponat asyik berulang-alik kesana sini. Aku terpaksa berjalan agak jauh ke rumah rakan kerja yang lain untuk mendapatkan bahagiannya. Kenapa? kerana dokumen yang dia beri pada aku gagal dibuka akibat virus.

Setibanya dirumah dia, kami compile semua dokumen masing-masing. Tiba-tiba ada masalah!

habis virus yang subur diternak dalam laptopnya telah menghilangkan dokumen salah satu daripada rakan kami. Aku ketika itu sudah rasa bagai mahu jerit. Tubuh badan aku sudah begitu letih! Sakit perut sedang bergelodak namun ketika itu bangunan tersebut tiada air! Tekanan mula menghimpit-himpit. habis segala usaha aku yang berjalan kesana sini untuk mengumpulkan semua kerja telah dihapuskan oleh virus! Aku sudah tidak terdaya untuk berkata apa lagi. mahu marah, apa gunanya?

I just sat there... Inhaling my deepest breath and exhale. And sat there. Doing nothing.

Lama-lama, aku dapat idea. We had to do it the old fashion way. Dokumen tersebut ada didalam pendrive aku. Cucuk pada laptop teman sebiliknya (yang juga rakan kelas aku) dan taip semula segalanya didalam dokumen aku. Tapi tiba-tiba rakan kumpulan aku itu cuba cucuk pendrivenya yang lain didalam laptop tersebut. Turns out dokumen miliknya terselamat! fuh! nasib! Kami copy paste segalanya.

Aku segera kerumah dan berlari ketandas! Fuh, lega! kemudian cucuk pendrive, tampalkan front cover didalam dokumen yang telah terselamat dicompile. Ada satu bahagian dokumen yang hilang gara-gara virus jahanam. namun nasib baik kerana pemilik dokumen itu telah bersetuju untuk print bahagiannya sendiri saja. Sekarang hanya tinggal dokumen rakan aku yang belum siap itu saja untuk ditampal masuk dalam dokumen yang terselamat itu dan print out.

Aku sekali lagi terpaksa berkelakuan secara professional, ignoring our rivalries demi menyiapkan tugasan. Geram juga aku kerana dia satu pun masih belum siap! Aku serahkan pendrive yang mengandungi dokumen tersebut padanya. Berikan arahan apa yang patut dia lakukan serta minta dia print semua sekali nanti. Kemudain dikelas, gabungkan dengan bahagian yang telah musnah akibat virus itu.

Allright! settle!

Dan pulang saja, aku merengus lega. Finally the work is fucking done. Boleh tarik nafas lega.

Pulang saja, terus online dan mencatatkan apa yang terjadi didalam blog ini. I will never forget this fucking tiring day.

No comments:

Post a Comment