Thursday 11 June 2009

Cheered up~

Aku menelefon Lelaki itu sebentar. Sangka aku mahu meminta izinnya untuk memotong rambutku, kerana katanya sebelum ini dia kurang gemar aku berambut pendek. Tidak lama kemudian dia menjawab panggilan.

"Hubby."

"Ya, Assalamualakum."

"Wa'alaikumussalam. Hubby dah makan?"

"Belum lagi."

"Kenapa belum makan lagi ni?"

"Hubby terkunci kat luar bilik."

Aku serta-merta 'ter'ketawa. Hahaha! Tapi aku kawal depan dia.

"Macamana boleh terkunci? Roommate hubby tak ada kunci ke?"

"Dia tak ada kunci. Sekarang ni tengah cuba bukak pintulah ni."

Aku tersengih-sengih, tidak tahan menahan tawa. Nasib baiklah dia tak ada dihadapanku. Kalau tidak, mahunya dia leter aku kerana ketawa semasa dia sedang susah hati. Aku teruskan juga menanyakan soalan tadi.

"Sayang nak tanya ni sebenarnya. Boleh tak kalau sayang potong rambut?"

"Kenapa tiba-tiba nak potong ni?" dia tanya, curious.

"Rambut sayang yang hujung dah bercabang and rosak. Sayang ingat nak potong sikit and buat gaya baru."

Lelaki itu menjawab dalam nada bergurau. "Kalau rambut dan buruk sangat potong jelah."

"Tapi hubby cakap hubby lagi suka sayang rambut panjang? hubby tak kisah?"

"Takpe, kalau macam tu hubbylah yang simpan rambut panjang."

Eh, loyar buruk pulak dia. Aku ketawa.

"No way. Hubby tak boleh simpan rambut panjang. Sayang takpe. Langkah mayat sayang dulu."

2 jam kemudian~

"Hubby. Dah boleh masuk ke belum?"

"Masih terkunci kat luar bilik."

Aku ketawa berdekah-dekah sendirian.

Sudahlah dia sedang tertekan dengan kerja. Sekarang boleh terkunci pula. Can't his life get any worse than this? LOL. Sorry but i can't stop laughing. It was really fucking amusing.

No comments:

Post a Comment