Wednesday 24 June 2009

Otak yang SIAL.

Aku benci mempunyai otak yang mampu mengingati. I wish i had amnesia. I wish I had never fell in love with him in the first place. I wish he never ever accepted when i asked him to be with me. I wish i had never ever even met him in my fucking life.

How i wish i don't exist.

Kerana kenangan manis berkaitan perpisahan adalah suatu perkara yang pahit untuk ditelan. meskipun aku telah bisa melepaskan semua itu dan menerima takdir, otak yang sememangnya berfungsi untuk mengingati telah gagal memadamkan memori tersebut, malah semakin ligat mengenangkan peristiwa yang terlalu pedih. Namun air mata sudah lama kering.

Aku bencikan kehadiran dia didalam hidup aku. How i wish time flies.

Walau apapun, hati aku telah kembali tenang dan lapang apabila dia akhirnya memberi respon setelah begitu lama menyepikan diri. Dia memanggil aku dengan nama panggilan sewaktu kami berkawan dulu. Dia hanya kata dia sedang serabut. Tetapi sekurang-kurangnya dia telah membalas. Dan akhirnya, dia telah 'aproved' add request akaum YM aku.

*Batuk* ehem~ sebelum ini aku cuba add tetapi dia tekan reject. Kurang asam tak?

Dan aku rasa gembira melihat dia gembira. I mean, he's not totally happy. Tetapi aku sering membaca status skypenya yang melepaskan geram pada musuh ketat game online kesayangan dia itu. Mahu ketawa aku dibuatnya melihatkan perangai kebudak-budakannya. Sudah umur 24 tahun, tapi masih bermain game online, malah lepas geram pada musuh distatus dengan mencarut-carut. How sweet.

At least he has something to hold on to. Something that will make him smile and feel at ease, sementara sedang dirundum masalah yang amat menekankannya; his (fucking) online game.

Nak tahu apa yang buat aku jadi mudah untuk melupakan dia? Ianya adalah kenyataan yang dikeluarkannya semasa rakan aku cuba bertanya beberapa perihal.

1) Dia hanya akan kahwin lagi 5 tahun. (i can't afford to wait THAT long.)

2) Dia mahu berhenti kerja.

3) Dia mahu cuba mulakan bisnes. (padahal sekarang ini duit mahu makan pun tak ada. Mana dia mahu cari modal untuk mulakan bisnes? apatah lagi duit untuk masuk meminang, berkahwin, kenduri kahwin lagi~ duit mahu sara diri pun tak cukup. Lagi teruk, entah-entah bisnes lingkup.)

4) Aku telah buat dia rimas dan dia sangat bencikan aku kerana itu.

5) Dia mengaku TIDAK PERNAH sayangkan aku. Selama ini hanya menjaga hati saja.

Sebab yang kelima adalah sebab yang paling kukuh bagaimana aku mudah melupakan dia. Bersyukur juga kerana tidak senasib seperti dia; bercinta bagai nak rak selama 5 tahun dan akhirnya putus. (sekurang-kurangnya kami baru 2 bulan ahaks) kalau aku juga bercinta sehingga bertahun-tahun dan putus, aku boleh jadi gila. (aku baru 2 bulan dengan dia pun sudah hampir gila masa putus dulu) Dia telah seksa lebih teruk daripada aku. So why do we need to mourn for too long over a short relationship?

Memori yang manis bersama dia dahulu telah menjadi sangat pahit. Walau apapun, dia tetap kekal istimewa pada aku kerana dia adalah lelaki pertama yang menjadi 'rasmi' dalam hidupku setakat ini. Aku sampai mati takkan lupakan dia pernah datang ke UNISEL bersama keluarga aku untuk menjemput aku pulang. Sakit apabila merenung blok dan asrama yang pernah dia kunjungi dahulu; Dia heret beg aku yang besar itu masuk kereta dan perli aku boleh sampaikah untuk tutup pintu bonet belakang. I miss all that stuff.

Sangat pahit.... Thats why i wish for amnesia soooo much.

Kenapalah aku boleh jatuh cinta dengan mamat berdebah sebegini? AAAARGH!!! Bodohnya aku!

No comments:

Post a Comment