Tuesday 16 June 2009

Fuck love. Fuck CUPID~

Tadi semasa dikelas, Aku terpaksa berlari demi mengejar masa. Terlambat keluar dari rumah gara-gara laptop buat hal. Aku mahu mendapatkan kebenaran yang dikorek oleh rakanku. tiba-tiba laptop pula boleh terpadam. Bengang betul. Selagi aku tak dapatkan kebenaran tersebut, aku tidak akan ke kelas.

Dan akhirnya kebenaran terungkai.

Seperti biasa, segalanya pasti menjadi kesalahan aku. Lelaki itu memberitahu rakanku bahawa dia rimas dengan aku dan tekad untuk terus saja memutuskan hubungan kami. Aku sudah akur kerana sudah puas hati dengan pembalasan dendam terhadapnya.

Tibanya dikelas, hati aku sudah terasa sedikit ringan dan lapang. Tak perlu kenangkan benda silam yang menyakitkan hati. Fokus pada masa depan. I will eventually meet people who will appreciate me soon. Masih muda lagi, banyak masa lagi. Lagipun aku memang tidak mahu bersuamikan lelaki yang berperangai mementingkan diri seperti Lelaki itu.

Namun semasa lecturer sedang mengajar dihadapan, fikiran aku tidak mampu fokus pada topik tersebut. Aku banyak termenung. Mindaku kerap melompat dari fantasi ke realiti dan ke fantasi semula. Sekejap-sekejap aku akan termenung, fikiran melayang teringatkan lelaki berdebah itu. kemudian aku terjaga dan kembali mendengar lecture. Tak lama kemudian aku akan termenung semula. Fikiran aku gagal daripada asyik memikirkan tentang Lelaki itu.

Aku jujur mengaku, selama aku bercinta hanya dua orang saja yang mampu membuat aku gila seperti ini. Ex aku yang merupakan cinta pertama dan kini Lelaki itu. Walaupun aku pernah banyak kali ada teman lelaki bersilih ganti, hanya dua orang ini saja yang berjaya memberi impak yang sangat berat didalam hidup aku.

Yang pertama dulu, curang pada aku. Buat aku hampir gila. Sukar untuk aku lupakan dia namun akhirnya kini dia telah menjadi cerita 'basi' dalam hidupku.

Kali ini Lelaki itu pula yang putus dengan aku, gara-gara terlalu terbeban dengan masalah sehingga naik tertekan dan rimas dengan perangai aku yang tidak habis-habis mencarinya. Dia bukan sayangkan aku pun. Aku saja yang tiba-tiba tak pasal-pasal jatuh cinta dengan dia. Dia memberi peluang namun dalam hatinya tidak pernah terdetik pun untuk menyayangi aku. Tambahan lagi bila aku kerap mengganggu apabila dia sedang tertekan. Aku benar-benar telah menjadi gila. Namun aku yakin tak lama nanti akan ada penggantinya and eventually, cerita Lelaki itu juga akan menjadi 'basi' seperti cerita Ex aku dulu.

I deserve someone better. Bodoh punya jantan. Kalau tak sayang janganlah pandai-pandai beri aku peluang, lelaki sial.

THIS ENTRY WILL BE THE END OF STORY OF 'Lelaki itu'.

Keep moving forward and stop being so pathetic. There are lots of guys out there.

Message for Cupid: Lepas ni kalau kau buat aku jatuh cinta lagi dengan siapa-siapa, aku bunuh kau! And i fucking mean it!!!!

No comments:

Post a Comment