Monday 29 June 2009

Udang disebalik batu

Sebelum ke kelas, aku sempat berchatting dengan seorang lelaki amerika. Dia bertanyakan "How are you?" dan aku menjawabnya seperti berikut.

"Well I'm fine, thanks. Ok i change my mind. Not ok."

"Why not ok?"

"Because i'm feeling lonely."

"Oh sorry for that. Where i work, i entertain many lonely women."

Aku terkejut. "I don't mean in sexual kind of way."

"I don't mean by sexual kind of way either. It's just dancing."

"Well i don't see that as entertaining my loneliness."

Rupanya dia 'stripper'. Tak tahu apa itu stripper? Buka kamus. Sambung cerita tadi, entah tidak semena-mena aku mula gatal meluahkan masalah aku padanya. Aku agak terkejut kerana dia memberi respon yang baik dan mendengar luahan aku, serta memberi respon untuk membuktikan bahawa dia benar-benar sedang mendengar. Aku gemarkan manusia sebegini. Aku terasa dihargai meskipun aku hanya baru kenal dengannya selama beberapa minit.

Tidak lama kemudian dia ketawa dan berkata:

"I'm a therapist. I was only joking about being a stripper. i have a funny sense of humour."

Pergh, seorang therapist rupanya. Patut pun dia mendengar dan memberi respon yang baik apabila aku meluahkan masalah. Aku terasa kagum.

Free-free saja aku sudah dapat terapi mental. *ketawa jahat*

No comments:

Post a Comment