Wednesday 10 June 2009

Kata-kata tersirat

Aku telah membaca 'chat history' aku dan Lelaki itu sejak kami mula berkenalan. Then i learned a few stuff.

Dia pernah berkata (sebelum kami kapel) yang dia tidak akan beri muka pada teman wanita barunya. Dia juga akan buat endah tak endah supaya teman wanita barunya itu merinduinya.

Kemudian aku bertanya, "Habis awak tak rindu kat dia ke nanti kalau awak tak contact dia lama-lama?"

Dia menjawab, "I will miss her so so so much but i won't let her know."

Thats EXACTLY what he's doing to me right now.

Katanya dia buat begitu kerana sudah serik dengan pedih hati terluka. Aku ada baca lagi. Dia pernah mengatakan bahawa dirinya kejam dan bukan orang baik.

"I never care about person/things that i should care." Katanya.

Dia kata dia sememangnya begitu. kadang-kala dia tidak akan contact teman wanitanya selama beberapa hari kerana 'taksub' hidup didalam dunianya sendiri. Dulu, dia merupakan full-time online gamer. Namun, Lelaki itu berkata meskipun dia tidak berhubung sebegitu lama, that doesn't mean he doesn't love her anymore. Memang sikapnya begitu. Seorang yang memberontak dan tidak suka diarah.

Dan atas sikapnya yang itulah dia telah kehilangan bekas teman wanitanya yang telah dicintai selama 5 tahun. Bayangkan. 5 tahun! 5 tahun adalah bukan jangka masa yang pendek. Semestinya teman wanitanya yang terdahulu begitu sabar dengan sikapnya sehingga bertahan begitu lama. Namun akhirnya Lelaki itu dilepaskan jua.

Aku? Aku mahu membuktikan padanya bahawa aku juga boleh bertahan sehingga bertahun-tahun. In the meantime, pasang skandal ramai-ramailah~ *ketawa jahat*

Aku log in akaun YM 'rakanku' dan add dia didalam contact list kerana aku telah delete dia didalam akaun YM aku. Dia aprove, and finally i can read his YM status.

Status YM dia kali ini: "I love you more than i should."

Adakah ia ditujukan pada aku? atau pada bekas teman wanitanya? atau pada 'skandal' yang mungkin dia pasang dibelakang aku senyap-senyap? or was it just another song title?

Banyak persoalan dalam kepala. Aku bencikan kata-kata tersirat sebegini. Aku merupakan seorang yang lurus dan berterus-terang. Aku bukan pembaca minda. Tak ada masa untuk mentafsir kata-kata tersirat bodoh!

Dan aku rasa geram sungguh kerana aku tidak boleh hentikan memikir tentang Lelaki berdebah itu sedangkan ada berlambak kerja yang perlu aku siapkan.

Baru aku perasan. Entry didalam blog ini adalah 90% mengenai LELAKI itu. Berdebah sungguh.

No comments:

Post a Comment