Wednesday 10 June 2009

Seronok juga ya kena marah.

Perkara ini perlu direkodkan! I was the first presentor from the first group to present the very first chapter of a novel that we were studying. Mestilah gementar namun aku buat bodoh. Aku yakin, i can pull this through because i've read the chapter for many, many times.

Dalam masa pertengahan aku bercerita, lecturer menahan aku dan menanyakan aku soalan bertubi-tubi. Soalan mengenai bab itu yang tidak masuk akal.

Kemudian mula menceritakan 'apa sebenarnya yang terjadi' dan mengatakan aku sudah salah cerita. Aku menjadi kaku dan keliru. Tidak puas hati, aku cuba berdebat dan cuba mencari bukti didalam buku namun bahasa inggeris klasik yang berpintal-pintal menambahkan lagi kekeliruan.

Aku terpaksa meminta maaf dan mengaku saja kesalahan. Walhal didalam hati aku memberontak mengatakan aku yang betul. Aku belek rumusan bab 1 daripada rujukan rakan. Sah! aku yang betul!

Aku tak faham mengapa lecturer tersebut boleh salah tafsir benda yang remeh sebegini. Mentang-mentang aku cuma pelajar, dia yang salah dimanipulasi menjadi salah aku.

Fuh geram sungguh! Namun entah mengapa walaupun ditegur dan 'dimalukan' dihadapan kawan-kawan sekelas sebegitu, aku tidak ambil hati sangat. Aku tidak rasa baran. Malah aku rasa 'seronok' pula kerana hal sebegitu terjadi.

Barulah seronok hidup, bukan? Life works in mysterious ways.

No comments:

Post a Comment