Saturday 6 June 2009

What will happen to me?

Biar aku luahkan sedikit perasaan. Saja mahu buang tabiat.

Semester baru sudah bermula. I know i can do it. Err.... Except for speech & communication. Erm, I'm never good in memorizing. Giving a memorized speech for the whole 5 minutes would certainly be agonizing for me. Selain daripada masalah tersebut, aku risaukan masa depan.

What future?

Exactly.

Aku tidak tahu akan hala tuju hidup ketika ini selain daripada menghabiskan ijazah serta mendapatkan pekerjaan. Selepas semua itu berakhir, mungkin kahwin. Then what?

Dalam fikiran aku, aku hanya mahu hidup gembira dan selesa. Dapatkan apa yang aku inginkan.

Tapi apa dia yang aku mahukan? I litterally am happy with my life. Menulis? Jangan mimpilah. Minat penulisan aku sudah lama terkubur. Aku mana ada bakat. Tiada keyakinan lagi didalam menulis. Malah tiada sokongan pun daripada keluarga dan rakan-rakan. Mahu dengar lagi teruk?

Rakan aku sendiri mengejek hasil penulisan aku. Yes. You read that right. Perhaps that person could be you, the current person who's reading this entry. Yeah. YOU.

I seriously need some depression i think. Mungkin juga sudah dapat.

Depression in not knowing what to do. Aneh bukan?

Life works in mysterious ways, so why can't I?

p/s: kepada mereka yang membaca entry ini dan mengenali aku, sila jangan sesekali bertemu aku untuk menanyakan perkara ini kerana aku tidak mahu mengulas apa-apa.

No comments:

Post a Comment